وی پی ان رایگان و معایب استفاده از آن

وی پی ان رایگان (vpn) و معایب و مزایای استفاده آن را در این مقاله برای شما به زبان ساده برای شما بازگو می‌کنیم.

دسترسی به وی پی ان (vpn) امروزه کار بسیار دشواری نبست. با یک جستجوی ساده در مرورگر گوگل و همچنین پلتفورمهای ارائه برنامه در سیستم عامل های اندروید و آی او اس می‌توانید نسخه‌های رایگان را برای تلفن همراه و یا کامپیوتر دانلود کنید.

وی پی ان

سوالی که شاید ذهن بیشتر مخاطبان را به خود مشغول کند این است که: آیا استفاده از وی پی ان (vpn) مشکلی را در استفاده برخی از نرم افزارها بخصوص نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، ایجاد می‌کند؟

پاسخ بسیار روشن است. بله!!!

برای درک بهتر این موضوع ابتدا باید با روش کار وی پی ان ها (vpn) آشنا شوید.

وی پی ان چطور محدودیت های دسترسی به برخی سایتها را ازبین می‌برد؟

برای درک بهتر از نحوه‌ی کارکرد وی پی ان (vpn) این موضوع را با یک مثال برای شما توضیح می‌دهیم.

فرض کنیم بسته‌ای را به یک مقصد مشخص با آدرس آن مقصد می‌خواهیم ارسال کنیم. ممکن است قوانین کشور مبدا و یا کشور مقصد به ما اجازه ارسال بسته را نمی‌دهد و ما به هر دلیلی اجازه ارتباط با مقصد خود را نداریم. بعد از اینکه بسته به دست اداره پست میرسد و با دیدن آدرس، بسته ما در اداره پست باقی می‌ماند.

برای اینکه بسته ما به مقصد ارسال شود باید ابتدا آن را درون یک بسته دیگر به یک مقصد دیگر ارسال کنیم، سپس از آنجا بسته را به مقصد مورد نظر ما ارسال کنند.

vpn

کاری که شرکت‌های ارائه دهندهاین سرویس‌ها (vpn) انجام میدهد دقیقا مشابه همین است. شما با اتصال به سرورهای این شرکتها اطلاعات خود را به آن کشور ارسال میکنید، سپس از آنجا اطلاعات شما به سمت سرورهای مقصد نهایی شما ارسال می‌شود.

وی پی ان های (vpn) رایگان سرورهای متعدد در سراسر دنیا دارند که شما ابتدا اطلاعات را به این سرورها و سپس به مقصد نهایی ارسال می‌کنید و این باعث می‌شود که به سایتهایی که میخواهید دسترسی پیدا می‌کنید.

شاید سوالی در ذهنتان ایجاد شود، که این مورد که مشکلی ایجاد نمیکند.

بله تا اینجا مشکلی ایجاد نمیکند و شما می‌توانید به سایتهای مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. اما مشکل اصلی هنگام استفاده از برنامه هایی همچون اینستاگرام است!!!

طبق قوانین و الگوریتمهای اینستاگرام، استفاده از وی پی ان (vpn) مشکلی ندارد. اما با توجه به توضیحات بالا و عملکرد وی پی ان ها (vpn) ، اینستاگرام شما دچار اختلال می‌شود.

برخی از افراد برای بالا بردن بازدید پستها و صفحاتشان، از رباتها استفاده می‌کردند و با این کار آمار بازدید صفحاتشان را بالا می‌بردند و از این طریق پستهای خود را به اکسپلور می‌بردند. اینستاگرام برای جلوگیری از این موضوع اقدام به بازنگری در الکوریتمهای خود کرد و قوانین سختی را برای این افراد تدوین کرد تا افراد بتوانند با تولید محتوای قوی و کاربردی، به جایگاه خوبی در میان مخاطبان خود دست یابند.

وی پی ان رایگان

استفاده از وی پی ان (vpn) های رایگان به دلیل اینکه سرورها در هر بار ارتباط شما، تغییر می‌کند خطرناک می‌شود. این یعنی شما با هر بار متصل شدن به یک سرور دیگر متصل می‌شوید. این حرکت را اینستاگرام، ربات تلقی میکند و باعث می‌شود که شما را از اکانتتان بیرون کند. در اولین اقدام شما از حساب کاربری‌تان خارج می‌شوید، که اگر کلمه عبور یک مرحله‌ای یا دومرحله‌ای را داشته باشید می‌توانید مجددا وارد حساب کاربری‌تان شوید.


اما اگر کلمه عبور را نداشته باشید باید گزینه بازنشانی رمز عبور را انتخاب کنید و بقیه‌ی مراحل را انجام دهید. بزودی مقاله‌ای را در ارتباط با بازگرداندن حساب کاربری ازدست رفته منتشر خواهیم کرد.

نتیجه نهایی:
به نظر بنده اگر شما یک صفحه کاری دارید که از آن کسب درآمد می‌کنید، به هیچ عنوان از وی پی ان رایگان (vpn) برای اتصال به اینستاگرام استفاده نکنید. چرا که احتمال از دست دادن صفحه بسیار بالا است. اما اگر برای حساب کاربری شخصی‌تان از وی پی ان رایگان (vpn) استفاده می‌کنید، حتما نام کاربری و رمز خود را به خاطر داشته باشید تا در صورت بیرون آمدن از حساب کاربری، بتوانید مجددا وارد شوید.

vpn

امیدوارم تونسته باشم با نوشتن این مقاله کمک کوچکی به شما دوستان عزیز کرده باشم.

بقیه مطالب مارو دنبال کنید. نکته های جالبی رو براتون گفتیم که حتما به دردتون می‌خوره.

نظراتتون رو حتما زیر این مقاله برامون بنویسید و اگر نیاز به مشاوره داشتید می‌ونید از طریق تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه در وی پی ان و معایب استفاده آن برای اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *