تعرفه عکاسی صنعتی

شاید یکی از پر اهمیت ترین مسائل در برنامه ریزی تجاری و اقتصادی بودجه بندی و به حداقل رساندن هزینه ها می‌باشد. لذا تعرفه عکاسی صنعتی و قیمت در  تبلیغات که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز بخشی از آن می باشد برای سفارش دهندگان این گونه خدمات بسیار پر اهمیت است. با توجه به این مهم انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی اقدام به تهیه لیست و یا تعرفه عکاسی صنعتی کرده است. نظر به اینکه پروژه های عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی بسیار متنوع می باشند و نیاز به بررسی پروژه ها بر اساس تعداد، اندازه، محل اجرای پروژه و زمان بشکل دقیق برای تعیین قیمت بسیار با اهمیت است. در لینک زیر فایل PDF  تعرفه عکاسی صنعتی و قیمت های انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی برای مطالعه قرار گرفته است.

تعرفه انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی

اکنون برای درک بهتر از تعرفه عکاسی صنعتی، چند اصطلاح مهم در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را با هم مرور خواهیم کرد:

درباره انجمن عکاسان تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی محلی است که تعدادی از عکاسان صنعتی و تبلیغاتی با گذراندن آزمون و راستی آزمایی توسط استادان این صنعت، گرد هم آمده می‌آیند. یکی از محاسن انجمن‌ها این است که اعضا درای انگیزه های یکسان می‌باشند و این باعث می‌شود که همبستگی بین اعضا برای پیشبرد اهداف آنها بش از هر چیزی مهم باشد. داشتن انجمن در هر صنف، از فعالیتهای بنیادی و پایه‌ای در آن صنف می‌باشد که اعتبار آن صنف را بالا می‌برد. انجمن‌ها برای اعضای خود شیوه نامه و آیین‌نامه رفتاری وضع می‌کنند. آن‌ها دیدگاه یگانه ای در برابر جهان گسترده می‌سازند و پیگیری شکوفایی و گسترش کار و پیشه خود را از راه آموزش سازمان یافته و پذیرش اعضای تازه ای که از کارایی بالایی برخوردارند، پشتیبانی می‌کنند. در هر انجمن قوانینی و بخشنامه هایی شناسایی، سازماندهی، نشاندهی و بازخواست می‌شود که یا از سوی انجمن پذیرش شده، یا شخص شایسته‌ای آنها را برای همه وضع کرده‌است. یکی از مهمترین بخشنامه های انجمن عکاسان تبلیغاتی، تعرفه قیمت و یا لیست قیمت می‌باشد که تمامی اعضا ملزم به رعایت آن می‌باشند. این بدین معنی است که هر عکاسی که توسط انجمن مورد پذیرش قرار میگیرد و صلاحیت آن محرز می‌شود، از این لیست می‌تواند تبعیت کند.

تعریف عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

نوعی از عکاسی است که توسط افراد و یا شرکتهای تبلیغاتی انجام می‌گیرد. از عکس های صنعتی و تبلیغاتی برای نشان دادن فرآیند‌های تولید، تجهیزات و ماشین آلات و یا نوع و سبک کار و فر‌ایند یک شرکت یا کارخانه، برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان و مشتریان استفاده می‌شود. امروزه بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی و یا در بستر اینترنت مشغول فعالیت هستند که برای نشان دادن محصول خود و یا نمایش نوع خدمات خود نیاز به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دارند. این یکی از موارد مورد استفاده عکس های صنعتی و تبلیغاتی می‌باشد. در انتها به نظر شخص بنده، هر شرکت و یا سازمان بزرگ و کوچک، احتیاج به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات و یا خدمات و روند تولید در کارخانه را دارد.

ادیت عکس صنعتی

به نظر بنده ادیت عکس صنعتی کاملا متفاوت با ادیت عکسهای مدلینگ و پرتره هستند. یکی از دلایل مهمی که ادیت عکس صنعتی را بسیار دشوار میکند این است که مشتری وقتی عکس محصولی را در سایت و یا کاتالوگ مشاهده می‌کند، دقیقا آن را می‌خواهد. پس ادیتور باید دقت کافی در ادیت عکس صنعتی را داشته باشد که رنگ و یا شکل ظاهری محصول دقیقا همانی باشد که در واقعیت است و در هنگام ادیت عکس صنعتی و تبلیغاتی از فیلتر ها به جهت تغییر رنگ و دیگر موارد استفاده نکند. بنده به شخصه طبق تجربه‌ای که دارم به این مورد برخورد کردم و از اون موقع به بعد این مورد را در ادیت عکس صنعتی رعایت می‌کنم. به زودی مطلبی در باره ادیت عکس صنعتی و تبلیغاتی منتشر خواهم کرد تا در اون مقاله تجربیات خودم رو با شما عزیزان به اشتراک بزارم.

فاکتور هایی که در تعیین تعرفه عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی موثر می باشند :

  • جنس محصول:

محصولات دارای متریال های مختلفی هستند. بعضی جنس مات دارند که عکاسی و نورپردازی آنها ساده است اما، محصولاتی مثل شیرآلات، ظروف شیشه ای و آینه، عکاسی و نورپردازی و ادیت ویژه ای نیاز دارند به همین دلیل هزینه عکاسی افزایش می باید.

  • وزن محصول:

عکاسی از اغلب سفارشات در استودیو عکس انجام میشود، اما انتقال برخی محصولات به دلیل وزن بالا به استودیو امکان پذیر نیست در این شرایط عکس ها در محل قرارگیری یا تولید محصول گرفته میشود، بنابراین در تعرفه عکاسی تاثیر گذار است.

  • سایز محصول:

با توجه به سایز محصولات استفاده از انواع لنز دوربین و فلاش ها متفاوت است. برای مثال عکاسی از ماشین آلات و دستگاه های بزرگ، احتیاج به تجهیزات با کیفیت تر و بیشتر دارد و در اعلام هزینه موثر است.

  • تعداد محصولات در یک سفارش:

معمولا هزینه های عکاسی بر اساس تعداد فریم عکس است. در بعضی از سفارشات، تعداد زیادی از محصولات کارفرما عکاسی میشود و قیمت پایه هر فریم بر اساس تعداد است.

  • ادیت و روتوش:

برخی محصولات متریال تمیزی دارند اما بعضی سفارشات، جنس و ساختار ظاهری آنها نیاز به روتوش و ادیت حرفه ای نرم افزاری برای نواقص دارد و باعث افزایش هزینه عکس های صنعتی و تبلیغاتی میشود.

  • تجهیزات عکاسی:

بعضی از عکس ها برای استفاده در شبکه های اجتماعی و فروشگاه های اینترنتی تهیه میشود و احتیاج به تجهیزات و دوربین های گران قیمت ندارد، اما کاربرد بیشتر عکس ها برای کاتالوگ، بروشور، پوستر و بیلبورد است و نیاز به تجهیزات با کیفیت تر و دوربین های با رزولوشن بالا دارد.

موارد دیگری مثل زمانی که برای عکاسی یک محصول صرف می شود و نوع روش عکاسی و … در تعیین هزینه دخیل هستند که تمامی این موارد توسط کارشناسان وریا بررسی میشود.

قابل توجه است که تعرفه عکاسی صنعتی انجمن فقط برای اطلاع می باشد و برای آگاهی از تعرفه قیمت استودیو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی وریا با استودیو تماس حاصل کنید.

برخی سوالات شما

بله. همکاران ما در بخش عکاسی صنعتی عضو رسمی انجمن عکاسان صنعتی و معماری ایران هستن و از قوانین این انجمن پیروی می‌کنند.

اگر منظورتون این هست که در قالب یک پروژه و هر چند تا عکس که بتونیم براتون بگیریم باید عرض کنم که خیر. ما به صورت پروژه ای کار نمی‌کنیم.

در هر پروژه یه تعدادی عکس به درخواست کارفرما گرفته میشه و یه تعدادی م بنا به تشخیص خود عکاس گرفته می‌شه. کارفرما موظف هست که عکسهایی که مد نظرشون بوده رو هزینه‌شو پرداخت کنند و اگر از بین عکسهایی که بنا به تشخیص عکاس گرفته شده هم انتخابی داشتن، هزینه اونهارو جداگانه حساب می‌کنند.

بله. حتما اگر سوالی دارید با همکارن ما در بخش عکاسی صنعتی تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.
همچنین میتونید فرم زیر رو پر کنید تا مشاوران ما باهاتون تماس بگیرند.