اهمیت تبلیغات
امروزه رقابت بین مشاغل با گذشته تفاوت بسیاری کرده و همین امر باعث شده است تا تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار باشد. تبلیغات در زندگی روزمره امروز برای همه، خواه تولید کننده، تاجر و یا مشتری، به یک ضرورت تبدیل شده است.
امروزه تبلیغات بخش مهمی از زندگی ما انسانها شده. پس بیایید نگاهی به چگونگی و کجا تبلیغات مهم است، بندازیم :
تبلیغات برای مشتریان مهم است
بیاییم یک شهر را بدون تبلیغات تصور کنیم. نه بیلبوردی، نه تبلیغات تلویرزیونی، نه آگهی روزنامه، نه … حتی باورش هم برای ما انسانها سخت است. پس واقعا تبلیغات نقش مهمی را در زندگی روزمره ما ایفا میکند. اگر ما به دنبال کالایی باشیم که برای ما استفاده از آن ضرورت داشته باشد، آگاهی از آن محصول برای ما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. اگر تبلیغات و آگاهی دادن در مورد محصولات وجود تداشته باشد، هیچ مشتری نمیداند که چه کالایی با چه کاربردی وجود دارد. پس تبلیغات به ما کمک میکند تا بتواانیم بهترین محصولات را برای خانواده و فرزندانمان تهیه کنیم. یکی دیگر از محاسن تبلیغات ایجاد مقایسه است. مشتریان میتوانند با مقایسه بین چند محصول، محصول مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنند. بنابراین تبلیغات در وحله اول برای مشتریان بسیار بسیار مهم و ارزشمند است.
تبلیغات برای فروشنده و شرکت های تولید کننده محصولات مهم است
قطعا تبلیغات نقش بسیار مهمی برای فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات دارد، چون:
- تبلیغات کمک میکند به افزایش فروش
- تبلیغات کمک میکند تا شرکتها رقبای خود را بشناسند و آنها را آنالیز کنند. همین امر باعث میشود تا فضای رقابتی ایجاد شود و شرکتها تلاش کنند برای تولید محصول با کیفیت تر و برای رقابت برنامه ریزی کنند.
- تبلیغات کمک میکند تا مردم از محصول جدید تولید شده آگاهی بیشتری کسب کنند و برای امتحان این محصول، آنرا خریداری کنند. پس هر تولیدکننده یا شرکتی بخواهد محصول جدیدی را معرفی یا عرضه کند، با تبلیغات میتواند زمینه فروش آنرا در جامعه ایجاد کند. کنفرانش سالانه کمپانی بزرگ اپل برای معرفی محصولات جدید از جمله مثال های این نوع تبلیغات میباشد.
- تبلیغات به ایجاد حسن نیت برای شرکت کمک می کند و پس از رسیدن به سن بلوغ، وفاداری مشتری را در پی خواهد داشت.
- تقاضا برای محصول با کمک تبلیغات امکانپذیر میباشد و تقاضا و عرضه به یک فرآیند بی پایان تبدیل می شود.
تبلیغات برای جامعه مهم و مفید است
یکی از تاثیرات بسیار مهم تبلیغات، آموزش به افراد مختلف جامعه میباشد. از جمله مسائل اجتماعی که تبلیغات به آن میپردازد، میتوان به مسائلی از قبیل: کودک کار، مضرات استفاده از دخانیات، آموزش تنظیم خانواده و … اشاره کرد. بنابراین میتوان به نقش بالای تبلیغات در جامعه پی برد.
هدف از تبلیغات چیست؟
در ادامه نگاهی به اهمیت واهداف تبلیغات میاندازیم
اهداف اصلی در تبلیغات به چهار دسته عمده تقسیم میشود.
- آزمایش
- تکرار و تداوم
- تغییر نام تجاری
- نگاهی به گذشته
بیایید نگاهی به این انواع مختلف اهداف بیندازیم.
- آزمایشی: معمولا شرکتهایی که محصول جدیدی برای معرفی دارند از این روش استفاده میکنند. هدف از انجام این نوع تبلیغ، متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول جدید تولید شده توسط این شرکت است، میباشد. معمولا کسانی که از این روش تبلیغات استفاده میکنند، از تبلیغات شلوغ کننده و لاکچری و پر هزینهای استفاده میکنند تا مشتریان را متقاعد کنند و محصول مورد نظر را جهت آزمایش، خرید کنند.
- تکرار و تداوم: هدا از انجام چنین تبلیغاتی، حفظ مشتریان موجود برای خرید محصولات میباشد. در این بخش از تبلیغات، معمولا شرکتها بخشی دیگر از شاخصه محصولات خود را معرفی میکنند تا مشتریان موجود بر أساس پی بردن به این شاخصه های جدید به خرید خود ادامه دهند.
- تغییر نام تجاری: معمولا شرکتهایی که قصد دارند مشتریان رقبای خود را جذب کنند از این روش استفاده میکنند. در این نوع از تبلیغات، تبلیغ کننده سعی میکند تا مشتریان رقبای خود را متقاعد کنند تا از برندی که قبلا استفاده میکردند به برند آنها مهاجرت کنند.
- نگاهی به گذشته: هدف از این نوع تبلیغات این است که شرکتها میخواهند مشتریان قبلی خود که به مشتریان رقبای آنها تبدیل شدهاند را بازگرانند. معمولا برای اثربخش بودن این سبک از تبلیغات از راههایی مانند فروش ویژه، تخفیف، تبلیغات جدید، طراحی مجدد بسته بندی ها و … استفاده میکنند.
اصولاً تبلیغات یک روش بسیار هنرمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریان است. مهارتهای ارتباطی عالی و قدرت متقاعد سازی بسیار خوب، ویژگیهای اصلی برای رسین به اهداف خود در تبلیغات میباشند.
شما عزیزان میتوانید برای مشاوره رایگان در انجام کمپن های تبلیغاتی، با ما تماس برقرار کنید.
فرق نداره تبلیغات برای کسب و کار های کوچیک باشه یا بزرگ. در هر دو صورت خیلی تاثیرگذاره
بله همینطوره. ممنون که نظرتونو با ما به اشتراک گذاشتید
پینگ بک: معرفی بهترین چاپ خانه های کاتالوگ تهران سال ۱۴۰۳ | کانون تبلیغاتی وریا