• تلفن: 77429224 (21) 98+
  • ایمیل: info@veriya.ir
  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه  08:00-1۸:00

عکاسی محصول

عکاسی محصول

عکاسی محصول با توجه به تغییر روش فروش و حضور گسترده کاربران اینترنت در فضای گوگل و شبکه های اجتماعی، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

می توانید با توجه به همه گیری استفاده از این فضاهای جدید، نوع و سبک فروش و ارائه محصولتان را تغییر دهید و مطابق با شرایط پیش رو آن را بروز رسانی کنید.

چرا از محصولاتمان عکاسی کنیم؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که محصولی را به صورت مجازی خریداری کرده اید و هنگام تحویل گرفتن آن متوجه شدید که محصول با عکسی که از محصول دیدید متفاوت است. یعنی شما تصویر محصولی را دیدید که بسیار زیبا و تمیز و با کیفیت بود و در هنگام تحویل آن با محصولی بی کیفیت مواجه شدید.

این تصاویری که شما را وسوسه کردند تا خرید انجام دهید به صورت رندر در نرم افزارهای شبیه سازی بوده و با محصول واقعی متفاوت است. این موضوع باعث می شود که شما بعد از مدتی اعتماد مشتریانتان را ازدست بدهید.

اما اگر از کیفیت محصول خود اطمینان دارید و همچنین مشتریهایتان برایتان ارزش دارند، از محصولاتتان عکاسی کنید تا بدانند همان محصولی که میبینند به دستشان می رسد. ان موضوع باعث ایجاد اطمینان بیشتر و در آینده مشتریان بیشتر را برای شما به ارمغان می آورد.

ایجاد فروشگاه مجازی

با توجه به مباحثی که ذکر شد و شرایط جدید در فروش کسب و کار های مختلف بر بستر اینترنت و شبکه هایجتماعی شما می توانید با راه اندازی یک وب سایت مناسب و همچنین صفحه هایی در پلتفورم های متفاوت که محبوب ترین آن اینستاگرام است، یک نمایشگاه و یا مغازه ایی مجازی برای خودتان راه اندازی کنید.

همانطور که می دانید هزینه اجاره و یا خرید یک مغازه برای راه اندازی یک کسب و کار بسیار زیاد است. اما با وجود این بستر همگانی (اینترنت) می توانید به راحتی و با هزینه بسیار ناچیز یک مغازه و یا یک فروشگاه زیبا را راهاندازی کنید.

 

نکته مهم:

برای راه اندازی یک مغازه مجازی احتیاج به یک دکور زیبا و متفاوت با دیگر رقیب هایتان دارید. عکس های زیبا و نوع طراحی سایت شما از نظر دیداری و گرافیکی به شما کمک میکند تا دکوری خاص برای نمایشگاه مجازیتان بسازید.

اگر هنوز اقدام به طراحی وب سایت و صفحه ای در شبکه های اجتماعی نکردید، می توانید با متخصصان ما در دپارتمان نتورک مارکتینگ و برنامه نویسان ما در کانون تبلیغاتی وریا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

دسته بندی عکاسی محصول

دسته بندی های گوناگون و متفاوتی در اکثر کتابها و سایتهای آموزش عکاسی وجود دارد. اما با توجه به تجربه و همچنین کار با اصناف مختلف در زمینه عکاسی محصولات، دسته بندی کاربردی را خدمتتان معرفی می کنیم:

  1. عکاسی زمینه سفید
  2. عکاسی چیدمان
  3. عکاسی زمینه سازی

با توجه به دسته بندی بالا برای درک بهتر هرکدام از این دسته بندی ها توضیحاتی در ارتباط با این سبکها و همچنین کاربرد های این نوع از عکاس ها را شرح دهیم تا با توجه به خواسته هایتان بهترین سبک را انتخاب کنید.

عکاسی زمینه سفید:

در این سبک از عکاسی، محصول در فضایی سفید و یا مشکی (با توجه به تیرگی و روشنی محصول یا سوژه رنگ زمینه انتخاب می شود) قرار می گیرد. این موضوع باعث می شود محصول یا سوژه مورد نظر از تصویر زمینه جدا شده و تمام تمرکز بیننده روی محصول یا سوژه مورد نظر قرار بگیرد که این از مهم ترین محاسن این سبک از عکاسی می باشد.

عکاسی زمینه سفید
عکاسی زمینه سفید

کاربرد های عکس های زمینه سفید

با توجه به تجربه کار با مشاغل متعدد کاربردهای عکاسی محصول به سبک زمینه سفید به شرح زیر است:

  1. وب سایت: برای مشاغلی که محصولات آنها در رنگ بندی های متفاوت عرضه می شود، معمولا بین ۱ تا ۳ عکس به سبک چیدمان یا فضا سازی شده برای شبیه سازی و اینکه بیننده محل کاربرد محصول را تصور کند وجود دارد و بقیه رنگ بندی محصول به صورت عکس زمینه سفید در ادامه به نمایش گذاشته می شود.
  2. طراحی کاتالوگ: معمولا محصولاتی که اندازه آنها برای مشتریان اهمیت دارد و در کاتالوگ باید اندازه محصول ذکر شود، از عکس های زمینه سفید استفاده می شود.
  3. طراحی بیلبورد: برای طراحی کردن بیلبوردها گاهی احتیاج است از تصاویر دوربری شده استفاده شود. معمولا عکسهایی با بک گراند های یکدست (سفید، مشکی و یا سبز) به راحتی قابل دوربری می باشند.
  4. طراحی پست های اینستاگرامی: برخی از صفحات اینستاگرام دارای تم می باشند. طراحان برای اینکه تم صفحه را رعایت کنند از تصاویر دور بری شده استفاده می کنند.

و…

هزینه عکاسی زمینه یفید

معمولا در بین سه سبک از عکاسی که در بالا به آن اشاره کردیم، عکاسی زمینه سفید از هزینه کمتری برخوردار می باشد.

عکاسی چیدمان

در این سبک از عکاسی، کارفرما موظف است فضا و چیدمان محل عکاسی را فراهم کند. در این سبک از عکاسی محصول به همراه فضایی که باید محصول در آن قرار بگیرد با توجه به اکسسوری های موجود در محل، چیدمان می شود و پس از نورپردازی و انتخاب زاویه مناسب، اقدام به گفتن عکس می شود.

نکته مهم:

با توجه به وجود محل مناسب و همچنین استفاده از دکوری و اکسسوری های متفاوت در عکاسی، این سبک از عکاسی با توجه به قیمت اکسسوری، هزینه زیادی را برای کارفرما دربر خواهد داشت.

عکاسی چیدمان
عکاسی چیدمان

کاربرد های عکاسی چیدمان

با توجه به توضیحات قبل کاربردهای این سبک از عکاسی به شرح زیر می باشد:

  1. وب سایت: با توجه به اینکه محصول باید در فضایی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، میتوانیم صحنه ایی در همین راستا طراحی کرده و اقدام به ثبت همچین تصیری نماییم که مصرف کننده نهایی تصویری از محل قرار گیری یا نحوه استفاده از محصول را تصور کند.
  2. طراحی بیلبورد: از این تصاویر در بیلبوردها و تابلو های تبلیغاتی بسیار استفاده می شود.
  3. طراحی کاتالوگ: یکی از کاربردهای مهم این سبک از تصاویر استفاده در کاتالوگ ها می باشد که باعث می شود بیننده محصول را در فضای واقعی تجسم کند.
  4. پستهای اینستاگرامی

و…

هزینه عکاسی چیدمان

با توجه به دسته بندی های ذکر شده، هزینه این سبک از عکاسی بیشتر از عکاسی زمینه سفید می باشد.

عکاسی زمینه سازی

بسیاری از تولید کنندگان فضای مناسب برای ثبت عکس محصول خود را ندارند و یا اگر هم فضایی را برای این موضوع در نظر گرفته باشند، بعد از مدتی متوجه می شوند که تمامی عکس ها تکراری بنظر می رسند. شاید در واقعیت این موضوع نباشد و محصولات در عکسها متفاوت باشند. اما چون بک گراند و محیطی که در آن عکاسی انجام گرفته است تکراری است، این حس به بیننده انتقال می یابد که تمامی تصاویر یکی می باشد. در این سبک از عکاسی این مشکل برطرف می شود.

عکاسی زمینه سازی
عکاسی زمینه سازی

در این سبک از عکاسی، محصول را در فضایی استودیویی و یا در محل کارخانه و یا کارگاهی (جدا از داشتن فضای مناسب استودیویی برای عکاسی) عکاسی میگردد. پس از عکاسی محصول شما به فضایی شیک و زیبا انتقال پیدا میکند بدون آنکه بیننده متوجه شود که محصول در آن فضا به طور واقعی وجود ندارد.

کانون تبلیغاتی وریا مدعی است که می تواند این نوع از عکاسی را به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای برای اولین بار در ایران انجام دهد. به صورتی که تشخیص واقعی بودن و یا غیر واقعی بودن فضایی که محصول در آن قرار دارد، بسیار مشکل می باشد.

کاربرد های عکاسی زمینه سازی شده

تمامی کاربردهایی که در قسمت عکاسی چیدمان وجود دارد نیز برای این سبک از عکاسی کاربرد دارد.

جهت مشاوره رایگان می توانید با متخصصان ما در دپارتمان عکاسی کانون تبلیغانی وریا تماس حاصل نمایید.